söndag, juli 5

Semester

Sedan en vecka tillbaka har jag SEMESTER. Förr i tiden hade jag sommarlov, evighetslångt, men nu har jag normal semester. Som vanligt har jag en del inplanerat, både arbete hemma och nöjen.
  • När jag jobbar hinner jag inte med så mycket annat hemma än matlagning, städ och tvätt. Därför måste en del av semestern innehålla "kommaikapparbete".
  • Marianne och jag ska göra den årliga kulturresan. I år ska vi till Närke och Västmanland.
  • Min man och jag ska resa till Tyskland, Schweiz och Österrike: cykla runt Bodensjön!
  • Trädgårdsarbete är trevligt och ger fint resultat.
  • Träffa några vänner ska jag också hinna med.
  • Trevliga småutflykter i närheten.

Det viktigaste för mig under semestern är att inte behöva titta på klockan och passa tider.

3 kommentarer:

Nikki sa...

Det är skönt med att slippa alla dessa "tider", att bara vara. Tack för omtanke om situationen.

Sköt om dig!
Kram

Anonym sa...

Jag önskar Dig en riktigt skön semester, det låter som riktigt fina upplevelser ni planerar! Förstår att Du uppskattar att inte behöva passa tider. En annan är ju s k tids-disponent, dvs disponerar helt över egen tid./Ingegerd
http://josephinespapilloner.blogg.se/?tmp=07222248

Dubbelörn sa...

Låter härligt med cykelsemestern. Underbart vacker natur o säkert massor med upplevelser :).

Själv ska jag sitta i köket o beundra o njuta. Och glömma badrumsrenoveringen, åtminstone för ett par år ;).

Kram