fredag, juli 4

Tävlingen avgjord


Tack kära läsare för era härliga bidrag. Jag har enhälligt valt ut en vinnare. Det är Nalle som har skrivit så här:

"Anki och Mannen har stor tomtyta med mycket gräs att klippa, så de har införkaffat en åkgräsklippare. Mannen är först att kolla att den funkar. Det är en kanonvarm sommardag, solen gassar och Mannen blir varm i sin skjorta. Han har hunnit en bra bit ut bland ägorna, då han inser att skjortan måste av om han inte skall få solsting. Medan han fortfarande kör åkgräsklipparen, kränger han av sig skjortan i farten. Det är inte så lätt. Knapparna krånglar och han får knappt av sig den. Mannen får panik, åkgräsklipparen går fortfarande. Han sliter av sig skjortan men i farten som den får av hans iver att få av den, kastas den framför maskinen och maskinen slukar den med sina taggiga käftar. -Åh! Min skjorta, min fina skjorta ! stönar mannen uppgivet. Men det finns ingen återvändo.Skjortan ligger söndertrasad på klöverängen och ser inte ut som en skjorta längre.Mannen skriker förtvivlat ettvansinnesskrik ! Anki som är inne vid tillfället blir skräckslagen och kommer rusande.-Vad har hänt!, ropar hon.Mannen får inte fram mer ljud utan pekar på skjortan, som inte längre är en skjorta.Anki gapskrattar, hon skrattar så hon kan inte stå rak, till mannens stora förskräckelse. "Det här kan jag använda på bloggen om ett år" tänker finurliga Anki och rusar sedan in för att hämta kameran för att föreviga dramat.Mannen skakar uppgivet på huvudet åt sin hustru när hon kommer tillbaka från huset med kameran i högsta beredskap. -Tycker du verkligen att detta var kul? frågar mannen med galen blick.-Jajajaja, kvider Anki, lägger skjortbitarna i en finare litenpose och knäpper sin bild.Det är den bilden vi nu kan se på hennes blogg."

Det var nästan precis så det gick till. Mannen tar av sig skjortan och placerar den bakom sig själv, på själva sitsen. Men skjortan ramlar av och på nästa varv blir den gräsklipparens offer. Tilläggas kan också att mannen ej blir förtvivlad; han har ytterligare en skjorta, precis likadan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va roligt att jag vann! Tack:)
Jag tänkte först på att han la den bakom sig, men sedan så lät jag skjortan svinga framför gräsklipparen istället. Ha en fin dag! Nu skall jag iväg till vernissaget. Kramar Nalle

Anonym sa...

Jag hade näsan rätt! Grattis Nalle. Kul med såna här tävlingar som låter fantasin flöda. /Sylvia

Anonym sa...

Kunde tro det att Nalle skulle vinna...härligt skrivet!

Kram Ninni

Anonym sa...

Men Nalle, en så underbar berättelse. Jag kan se allt framför mig, Du kan verkligen måla med orden!/Ingegerd
http://josephinespapilloner.blogg.se/?tmp=08204144