onsdag, juli 23

Cykeltur och äggmacka

I går kväll blev jag sugen på en cykeltur, men också på matsäckssmörgås med stekt ägg. Det var så länge sedan jag sist åt en sådan macka. Jag vet egentligen inte om det är äggmackan i sig jag längtade efter, eller om det är utflykterna i kombination med mackorna. Jag tog i alla fall en tur runt sjön Dunkern. Tänkte sätta mig vid "badplatsens" strand, men där var upptaget. Intog ståfika vid ett "barbord", i form av en hög stubbe, i stället och njöt av kvällssolen. Det är ju det här som är sommar!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Smarrigt med äggmacka! :)

Orsaken till att jag inte stannade till när jag var i krokarna var nog mest att familjen ville ha hem mig efter att jag varit på rymmen en hel dag... ;)

Kram från Ronja :)

Anonym sa...

Mmmm va gott det ser ut...jättevackert och härligt ser det ut:) Kram Mumin

Anonym sa...

Oj vilken energi. Dunkern runt det är en bit att cykla och en hel del backar eller hur. Tur att du hade matsäck med.