lördag, juli 26

Aj, aj, aj ...

Häromdagen skulle jag provsmaka vinbären, för att kontrollera om det är dags att skörda. De är så små, men det beror väl på torkan. Det har kommit så lite regn här i sommar och jag har inte orkat med att vattna allt i trädgården. Nåväl, döm om min förvåning när jag kikade in i busken och såg något stort växa där inne på en gren. Mina tankar gick direkt till den gången jag ville "skämta aprilo" med er läsare. När jag skrev detta .





Jag gick naturligtvis in och hämtade kameran. En sådan skapelse i min vinbärsbuske måste ju bara förevigas. Så här såg det ut nu. Bilden blev inte så tydlig. Jag försökte vika några blad åt sidan för att få ett bättre fotografi, men då kom skapelsens innevånare ut och försvarade sig. Aj, aj, aj!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det...ett getingbo?? jag hade flytt illa kvickt.

Jo vi har haft det underbart och värmen den vänjer man sig vid..men turkarna de svettades och klagade de med.

Kramen Ninni

Anonym sa...

Hmmm...det ser onekligen äkta ut det där boet, men när man tänker på dig och din galna humor så kan det vara fejk. Men jag tror dig i detta fall.
Jag skulle också flytt !! Fortare än kvickt.
Värmen vänjer jag mig aldrig vid.
Kram Nalle

Dubbelörn sa...

Äntligen fann jag den lilla badplatsen i Dunkern. Har tagit det som vår uppgift i sommar att utforska badplatserna här runtom. Jag provsimmar för fullt ;).

Har du några tips på fler badpärlor?

Kramar

Anonym sa...

Ja jisses vad getingar det finns i år. Blev stungen när jag var på havet och jag är superallergisk. Vi har nog ett getingbo på vinden, men dem får vara, dem lugnar väl ner sig när det blir kallt:) Kram på dig! Mumin

Anonym sa...

finns det kantareller?

Anonym sa...

Jag tycker det ser ut som en höna el tupp. Ja, jag vet. Knepig. Men så har jag glasögon oxå.

Anonym sa...

Vilka filurer, tur att du fick syn på det innan de fick syn på dig.

Anonym sa...

Men hallååååå var har du tagit vägen??

Ha det gott, kramen Ninni

kicki sa...

Blev du stungen, hur i hela friden kan de komma på att bygga bo i en vinbärsbuske...sött och gott där förståss...
ha det gott min vän, och du vilken smarrig äggmacka du gjort till din cykeltur..

Anonym sa...

Vi hade sådana där otäckingar på vår lilla vind, men det var stora bålgetingar. Drottningen var stor som ett lillfinger. Burr.

Anonym sa...

Hej hej,
Hoppas att allt är bra med dig.
Getingar är inget skoj alls, dessutom är det väldigt opålitliga, ene sonen blev getingsticken första gången i sommar, han märkte inte ens när, jag upptäckte i duschen att han hade ett ilsket rött märke vid fotankeln och dagen efter var vi på sjukhus, där konstaterade de att han blivit getingstucken och fick meducin hem, men han mådde faktiskt riktigt bra trots allt.

Har aldrig blivit stungen själv..
Ha det gott/IKA

Anonym sa...

Läser i kapp mig efter semstern och ser att du också pausat ett tag. Hoppas allt är ok!

Dubbelörn sa...

Vill bara meddela att jag saknar dig...

Kraaam