tisdag, juli 22

Lista och kryssa

Jag är en sådan person, som tycker om att skriva listor. Nu har jag två olika. På den ena har jag skrivit vad jag borde/måste göra under semestern. På baksidan har jag skrivit roliga saker jag gärna vill göra. Men det har gått lika trögt med båda listorna. Inget har blivit gjort. Nu, när det är en och en halv vecka kvar av ledigheten, har jag börjat så smått.
  • Jag har skrapat och slipat på köksdörrarna och ska börja måla idag.
  • Jag har bokat en kryssning till Tallin. Lovisa och jag ska åka nästa vecka.

Att få till den där bokningen var heller inte helt lätt. Här följer en lista över alla hinder vi var tvungna att gå igenom.

  • Min Pappa skulle också ha följt med, men han har inget giltigt pass.
  • Lovisa hittade inte sitt pass (hon visste knappt var det var). Men nu är det på väg från Uppsala och hit hem.
  • Jag skulle boka on-line, men det fungerade inte.
  • Jag ringde och bokade, men då fanns inga platser kvar på anslutningsbussen. Bokningskillen undrade om han skulle se efter platser på tillbakavägen. Haha! Till vilken nytta?

Nu är det i alla fall bokat. Men det blir bil till Strängnäs, sedan tåg, sedan tunnelbana och därefter buss innan själva båtresan börjar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där känner jag igen...Jag får väldig fart med mina listor när tiden börjar bli lite knapp...Och det är väl vitsen med semester också, att ta det lite lugnt bara. Ha det gott!

Anonym sa...

Ja listor måste man ha om det ska bli någon ordning i livet

Anonym sa...

Inköpslistan till affären brukar bli kvar hemma...
Göralistorna fylls på fortare än det blir något genomfört av det som står...
Men det känns bra att vara "listig"!
Appropå pass - är inte det lite onödigt i dessa dagar - kan det inte räcka med ett tumavtryck?! För tekniken finns väl?
Ha en trevlig resa i allafall och njut så gott du kan av alla transportmedlen!

Anonym sa...

Fin header jag älskar oxå listor helst att stryka kram Tingeling

Anonym sa...

Det var mycket besvär för en ynka kryssning! Jag har inget pass, har inte haft på några år, mest beroende på att jag måste till Stockholm...är finsk medborgare och kan inte fixa det någon annanstans! Dessutom ska sedan pappren skickas till Finland där dom "övervintrar" ett par månader innan allt är klart. Och då blir jag tusenlappen fattigare...
Så det krävs en rejäl utlandssemester för att motivera mig,,
Hoppas du tillhör dem som gillar sommarvärmen, här pustas o stånkas det för fullt. Jukkasjärvi ligger på min önskelista..