lördag, juni 14

Väderläget

Sedan tisdagen har det varit mulet och "risk" för regnskurar, men här hemma har det bara kommit några droppar. Alldeles nyligen kom en skur och jag tänkte att nu blir det ordentligt med regn. Men så blev det icke. Bara några droppar igen. Jag vill faktiskt ha regn nu. Det är snustorrt i marken och gräsmattan har bruna fläckar. Vitsen med att det är mulet, är väl ändå att det ska bli regn!? Annars kan det lika gärna vara solsken.

Häromdagen luktade det brandrök. Skogsbrand mellan Bälgviken och Svalboviken, söder om Eskilstuna. Röklukten spred sig i stora delar av Sörmland. Men nu verkar branden vara under kontroll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni kanske fått regn nu? För här öser det ned, men hur länge vete 17. Gräset växer genast upp ser det ut som, tålig växtart. Även här har vi haft bränder, men i liten utbredning. Så därför är jag glad för regnet, även om vi inte kan sitta ute i morgon med våra gäster.
Vilka blommande växter har ni nu i trädgården?
http://josephinespapilloner.blogg.se/?tmp=14173506

Anonym sa...

Jag sitter nu i köket och tittar ut på de få droppar regn som nu kommer. Jag tycker som du. Ska det regna så kan det regna ordentligt och sen ska solen lysa igen. Vår gräsmattan behöver oxå vatten. Mycket vatten.

Dubbelörn sa...

Så du menar att ni fått en regnskur??!!!

Här har det inte kommit en endaste droppe på veckor!!! Inte heller idag...

Kram