lördag, juni 14

Fotboll

Jag vet. Jag är knäpp, för jag tycker inte som de allra flesta. Jag gillar nämligen inte att se på fotboll. Nu när de flesta bänkar sig framför TV:n hemma, eller vid någon storbildsskärm utomhus, sätter jag mig i stället vid datorn. Det rör mig inte i ryggen, hur matchen kommer att sluta. För mig är det helt oväsentligt åt vilket håll bollen rullar, i vilket mål den skjuts in. Jag kan förstå att de som spelar blir glada när det går bra, men att det påverkar så många andra, förstår jag inte.

I ungefär ett år innan spektaklet drar igång, så ska det spekuleras en massa. Matcherna tar inte så lång tid att spelas. Därefter ska det analyseras en massa. Folk pratar ju fortfarande om VM 1958. Det är ju 50 år sedan!!!!!!!

24 kommentarer:

Lena sa...

Go´kväll i stugan! Nu springer jag förbi igen =) Du undrade hur jag hamnade hos dig....kommer faktiskt inte riktigt ihåg det!!....hmmmm, kan det vara ålder? :D
Ja du, det här med fotboll. Du behöver inte känna dig "knäpp", här har du en gelike som även hon sitter vid datorn vid detta STORA evangemang! Det finns ju andra som bryr sig och det räcker....eller hur? Ha de´gott!

Anonym sa...

Här har du en själsfrände! Förstår inte alls det stora i spelet.Trevlig motionsform för små och stora killar men inte kan man ta det på allvar. Går inte att ringa hem till somliga dessa tider - jag lyckas alltid tima in fotbollstiderna tycks det. En match kan väl inte hålla på i flera timmar eller....? Men dt skall ju pratas före och efter också förstås. Ha det bra. Här kom regnet för ett par timmar sen. Skönt - det behövs. /Sylvia

Anonym sa...

Festligt jag har precis samma inställning som dig till fotbollen och har oxå skrivit det på min blogg
Så log för mig själv när jag läste dein blogg kram Tingeling

Dubbelörn sa...

Här hos oss har du en hel familj so ger blanka blaffan i allt vad fotboll o hockey heter! *skrattar*

Ingen förstår något av att jaga en boll o hetsa upp sig över det, varken sonen, kära mannen el jag.

Gissa om det är underbart att vara i en sådan familj *gapskratt*

KRamar

Anonym sa...

Om du inte visste det, så förlorade Sverige. Som vanligt, tänkte jag vara elak och säga, men det gör jag inte. Önskar dig en skön söndag!

Anonym sa...

Jag skiter i det jag med..tycker bara att det är trååååkigt!

Jag har en önskan...regn på nätterna och strålande solsken på dagarna med värme.
Kan man få det??

Kram Ninni

Anonym sa...

Du ligger nu på min länklista. Vi ses i cyberrymden *L*

Annika sa...

Å jag gillar fotboll fast jag gillar inte mediafokuseringen kring det hela. Jag tittar helst när min dotter spelar men även på fotboll i tv:n. Då är det damfotboll eller stora mästerskap som gäller. Å i denna regngrå dag tänker jag titta på våra div2 damer. Så jag tittar nog på fotboll din kvot också, bra va?

Anonym sa...

Fotboll ja! 22 stycken som springer omkring efter en boll. Ja du!
Analysera. Allt är väl domarens fel ändå. För det kan ju aldrig vara så att de inte var bättre.

De blir rätt så lätt skadade med, så har de inte gjort något som är bra så har de ju haft ont

Anonym sa...

Hehe,

jag håller med, det är en massa nonsens fokus på och efter. Personligen har jag aldirg förstått spänningen med att springa efter en boll. För att inte tala om de otroliga summor alla dessa sportare får!!! Det är äckligt!! Varför ska de få så mycket pengar för att få göra det de vill? Ingen annan får ju det?

Det har gått troll i dagens sport i min åsikt. Se bara på barnen, deras föräldrar pressar dem hårt för att de ska kunna gå så långt som möjligt..vart har det roliga tagit vägen? Man lär mer på skoj! Visst ett visst engagemang och tempo..men lagomt.

Ha en bra dag tösen
/IKA

Anonym sa...

Jag är som du, helt ointresserad. Det är faktiskt hela vår familj. Så här hemma har det inte visats en enda match. Vi har gjort annat istället. Men att spela fotboll tycker jag är kul. Men inte ens då spelar det så stor roll om man vinner det är själva spelandet som är roligt. Kram

Anonym sa...

hej ankie! jag fattar inte heller det stora spelet, vuxna karlar beter sig som barn.

Har förresten försökt lägga in din länk på min blogg har inte lyckats. men blogg .se är ju bara så strulig.
Ha en bra söndagkväll och en fin vecka. hildegun

Anonym sa...

Jo men visst - Bibbi och jag var o hälsade på Monica. Du och hon har myket gemensamt tycker jag, förutom humor och älskvärdhet är ni båda gifta med egenföretagare, ni bor på gårdar mitt i lantbruksområde, älskar trädgårdsarbete och renovering av gamla hus. Hon har gjort ett hästjobb med deras lillstuga som varit hennes projekt. Första gången vi var där var stugan helt obebolig men nu är köket och salen och ett litet vindsrum klart. Hon är duktig våran kompis.

Anonym sa...

Hej!
Jag tittar när Serige spelar, men jag gråter inte direkt om de inte vinner:) Och jag säger de och inte vi. Jag är inte med och spelar.

Just nu är det mycket, så jag har inte bloggat på länge. Mycket förberedelser inför Rosa Bandet-minigalan som vi skall ha på galleri Kocks i juli. Snart får jag också skivorna och skall börja skicka ut dem.

Ha det gott !
Kram
Nalle

Anonym sa...

Å nu kan jag inte stava heller ser jag. Hm.. Nalle

Lena sa...

Hoppas att du har haft en bra dag! Tur att vi inte engagerar oss i....i...hmmmm, vad var det nu, jovisst ja fotbolls EM. Vi har ju i alla fall inte behövt anlita psykologen som enl. Expressen finns för de stackare som bryter ihop efter en ev förlust!
Tack för att du har lagt till mig i din blogglista och självklart har du en plats i min! Ha de´gott och jag hoppas att du får en bra start på kommande vecka!

Anonym sa...

Ha en skön dag..snart lov för din del eller??

Kram Ninni

Anonym sa...

Hej!Jag håller med i det du skriver,det blir som det blir.Bästa lag vinner så är det bra.Att det sedan ska analyseras fattar jag inte,speciellt om det går dåligt för Sverige.
Näää...fotboll är så himla tråkigt,precis som att titta på golf på tv,vilken tråkig sport.Kanske kul att utöva men inte att titta på.
Ha det bra i sommar värmen,ni som slipper regn.
Mvh Anna-Carin

Anonym sa...

Ha en trevlig midsommarhelg! Kram Mumin

Anonym sa...

Önskar dig en härlig midsommarhelg!

Lena sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt skön o Glad Midsommarhelg! Må solen lyckas skina över oss! =)

Anonym sa...

Sitter just nu och väntar på att mina gubbar ska avsluta det de håller på med innan kvällsboken/böckerna ska läsas.

Glad Midsommar vännen!! Hoppas att det varit/är riktigt skönt.

Kramar/IKA

Anonym sa...

Du har mail!

Anonym sa...

Hej! Jag håller fullt med dig om fotbollen, tyvärr har jag en karl som gillar det och till midsommar kom dessutom bonussonen upp, och han lever för fotbollen! Så det var bara att "gilla läget". Faktiskt är det skojigare att titta på om man är flera.
Midsommaren verkar ha varit bra, här regnade den bort...
Nu när fotbollen är över längtar vi här hemma på OS.....
Ja, vi är riktiga sportfreaks, kommer väl ha teven på mest hela dygnen, och vi kommer inte att röra oss ur fläcken de veckorna..
Inga semesterrresor för vår del, mannen har startat eget och sliter och jobbar för att få en bra start. Ha det gott i värmen som åter är här!