lördag, augusti 20

Comosjön, dag 6

Lördag 23 juli: Efter frukost lämnade vi, tyvärr, hotellet och byn Breglia. (Hotellet var litet, trevligt, gästvänlig och mycket familjärt. Därför skrev jag tyvärr. Hade gärna varit kvar ett tag.) Samma trevliga chaufför hämtade oss och körde ner oss till båten i Menaggio.Dagens båttur varade bara 10 minuter, sedan var vi framme i Varenna. Där fikade vi först och tog sedan en taxi upp till hotellet, som lågt högt upp. Den här platsen ligger i "trevägskorsningen" mellan de tre olika flikarna av sjön. Vi checkade in på hotellet, som inte alls kändes lika trevligt som det förra, och tog oss sedan ner till stan igen. Vi letade förgäves efter en mataffär så vi fick äta lunch ute i stället. Sedan tog vi en promenad upp till slottet Vezio, "Castello di Vezio". Där gick vi omkring och tittade en stund. En falkonerare fanns också där och visade upp en uggla och några falkar. Inressant, tyckte jag.
En rolig grej som också fanns på slottet var alla spöken. De var utplacerade på olika platser och i olika ställningar.

Sedan läste jag om att det var några turister varje sommar som agerade modell. Spökena hade kort "livslängd" så nya tillverkades varje säsong.

Till höger A-C och till vänster ett annat spöke.

När jag tittade på fåglarna klättrade min man upp i tornet.

Det missade jag men vi bjuder ändå på de bilderna.

Inga kommentarer: