söndag, augusti 7

Comosjön, dag 4

Torsdag 21 juli: Efter frukost plockade vi ihop våra tillhörigheter och checkade ut från hotellet. I receptionen hjälpte de oss med telefonsamtal till vår nästa anhalt. Vi tog båten från Como och ca två timmar senare var vi framme i Menaggio. När vi klev av båten stod en taxichaufför och väntade på oss. Det var en riktigt trevlig chaufför och guide. Han körde oss upp till den fina byn Breglia. Vi tog en lätt lunch på hotellets terrass. Sedan gick vi den rekommenderade turen upp till kyrkan Madonna di Breglia och vidare en tur förbi kapellet San Domenico. Efter det läste vi och tog det lugnt. Sedan åt vi middag på hotellet.

En behaglig båttur

Utsikt från balkongen över byn Breglia.

Kapellet var riktigt högt beläget.

Här nere ligger Menaggio.

Vilken utsikt man har härifrån. Här syns sjöns tre olika flikar bra.
I skogen växte det cyklamen.

Åhh så härligt ni verkar ha det! Vilka underbara bilder! Tack för att man följa med på er resa så där lite på ett hörn=) Ha det nu så bra och skömt om dig! Många varma kramar<3