torsdag, juli 14

Sommar och semester

Det är sommar och jag har fem veckors semester. Som vanligt är det mycket som ska rymmas i de veckorna. Saker jag vill, behöver och måste göra. Så gäller det att rätt priotera. Eftersom arbetsåret har varit hektiskt är det mycket som jag ligger efter med, städning t.ex. Trädgården är igenvuxen och kräver att bli, i alla fall lite, ompysslad. Vissa saker går bara att göra sommartid. Så behöver jag vila, träffa släkt och vänner och göra trevliga saker.
Jag har gjort två listor för sommaren - en arbetslista och en nöjeslista. Från min arbetslista är


  • Målning av utedasset


  • Oljning av trappa


  • Storstädning av arbetsrummet

klart och avbockat. Från min nöjeslista har jag klarat av:




  • Värmlandsresa med "Spelet om Lång-Kristoffers förbannelse"

  • Den årliga "kulturresan " som i år gick till Ven


  • Fika på Björndammen


  • Cykeltur

Semestern fortsätter och jag försöker göra saker från bägge listorna så jag får balans i tillvaron.

1 kommentar:

Råg-Rut sa...

Fika vid Björndammen har jag missat i år. Det var flera år sedan sist, faktiskt.

Men jag har STÄDAT!!! Jättemycket. Det är helt underbart. Jag känner rent fysiskt hur nivån av stresshormon sjunker i takt med skräphögarna.