fredag, juli 15

Den galna kråkan

(Bild lånad från Google)

I flera år har vi haft besvär med en galen kråka. Den har bara bestämt sig för att komma in genom fönster genom att försöka trycka sig genom glaset. Det är främst tre olika fönster den har gett sig på. Jag har funderat så på hur man ska göra sig av med den, men det har stannat vid tanken. Ibland har jag blivit så arg så jag trott att jag skulle kunna strypa den med bara händerna.


Så hände det en underlig sak en morgon för ett tag sedan. Jag hörde ett fasligt liv på några kråkor. När jag tittade ut genom fönstret såg jag en rovfågel flyga med ett byte. Efter sig hade den uppretade kråkor. Jag förstod att det var en duvhök, men vad det var för byte gick inte att se. Men till min stora glädje har jag inte sett till den galna kråkan efter den episoden.


Jag visste inte att duvhökar kan vara tankeläsare.

2 kommentarer:

Råg-Rut sa...

Vänta bara, snart kommer den tillbaka och spökar för dig...

IKA sa...

Det var mig en enveten kråka =)
Har den sett något speciellt som får den att försöka tränga igenom fönstret?
En duvhök och avsaknad av enveten fågel? Kanske kanske har den klarat sig och återvänder eller så spökar den i tysthet hos dig "ler"

Vilken finurlig lista du har gjort.
Önskar dig en fortsatt trevlig semester och hoppas du får tillfredställande avbockningar från båda listorna.

Kram!