lördag, november 29

Den köpfria dagen

Idag är det den köpfria dagen. Lustigt att den ligger på en lördag precis efter lön och strax före jul.
Men mig passar det bra. På grund av missförstånd mellan mig och lönekontoret, så fick jag ingen lön alls. Ändå säger människan på lönekontoret att hon reflekterade över att "jag var helt ledig" ( jag tog ledigt med 10 %), men kollar ändå inte med mig. Och nu vet de inte när jag kan få mina pengar. Inte så kul med automatiska överföringar, när det inte finns pengar på kontot. Grrrr!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, inte kul alls! Roligt att du såg korset på fönstret, det gjorde inte jag förrän du påpekade det.

Anonym sa...

Nej usch det där är något som man verkligen kan hålla sig för skratt för!

Hoppas ändå att det ska lösa sig på något sätt för dig i denna tid.

Här är det ca -18 grader och snön ligger på marken och runt husgrunder, känns riktigt bra och skönt!

Trevlig advent min vän!
Kram

Anonym sa...

Men hallå så trist.. Hoppas detta nu går att snabbt rätta till..
Önskar dig en riktigt skön och strålande första advent. Kram på dig.
SolSkuggan

Anonym sa...

Jag köpte två blommor igår på den köpfria dagen. Jag tycker oxå att det är konstigt att den ligger som den ligger.Men det är väl någon tanke med det med.
Ha en mysig 1:a advent!

Anonym sa...

Fy så dåligt och så väldigt irriterande. Jag hopps att det löser sig. Kram