söndag, november 2

Allhelgonadagen


I går åkte vi på den traditionella kyrkogårdsrundan. Vi besökte min svärfars grav, vår lilla Linas grav och min mammas grav. Till Linas grav köpte vi en fin lykta, som inte är en gravlykta, och ett batteriljus att sätta i. Förhoppningsvis kommer det att lysa länge.

Därefter åkte vi till min pappa, som just nu är på sjukhuset. Han får nog åka hem på måndag, tror han. Men hur blir det då? Han är så yr och har nu fått en rullator till hjälp. Tidigare har han klarat allt själv hemma, fastän han är 91 år.

Utanför den nya sjukhusingången låg en död råtta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tog några stilla minuter och tände ett ljus här hemma för mina nära och kära.
Hoppas det går bra med din pappa och att han får mycket hjälp från kommunen. Förstår att du är orolig för hur det skall gå. / Sylvia

Anonym sa...

Jaghar oxåvarit på kyrkogården och fått minnas och fundera lite över livet och dess slut kram Tingeling

Anonym sa...

Vi var och tände ljus vi med..det är vackert på kyrkogården med alla ljus!

Hoppas din pappa får bra hjälp när han kommer hem.
Men dom skickar väl inte hem honom för det är gjort en vårdutredning.

Ha det gott kramen från Ninni