måndag, maj 5

Svar på bildgåtan

Här kommer det efterlängtade svaret: Det är faktiskt frön. Det var duktigt gissat av Helena, Ronja och Annebelle. Men till vilken växt är ju nästan omöjligt att gissa. Det var en fantastisk blomma, papegojblomman, som jag såg på Madeira, när vi var där förra sommaren.

De andra gissningarna påvisar mycket hög grad av kreativitet. Bravo! När jag läste kommentarerna igår, fick jag en melodi på hjärnan. Jag förstod inte vilken melodi det var eller varför jag fått den att fastna. I dag kom jag på det. Sången heter "Fyra skäggiga furirer" och det var p g a Nalles gissning, "fyra skäggiga oliver", som den låten bet sig fast. Hjärnan kör sitt eget race ibland.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aha! Tänka sig, men så spektakulära blommor har förstås häfigta frön också. Madeira var en upplevelse. Ha det gott.

Anonym sa...

Hej! rolig tävling du har haft.Madeira har jag aldrig varit,det sägs att det ska vara väldigt fint där.
Ha det bra /Anna-Carin

Anonym sa...

Underbara blomster..ha det gott kära vän, kram Ninni

Anonym sa...

Hahahha, ja tänka sig. Melodier har en tendens att dyka upp och fastna, vid de mest konstiga tillfällen.
Nähä, inget rätt denna gång heller.
Ha en underbar helg !
Kram Nalle