torsdag, mars 13

Blankhyttan

På den här bloggen kan man lätt lägga till extra finesser. När man ska lägga in en kod, får man en ny ruta att kopiera in koden i. Man behöver inte sitta och leta bland alla tecken, var det ska läggas in. Eftersom det är så lätt, har jag lagt till både bildspel och olika besöksräknare. Med Globetrackr kan man se varifrån de senaste besökarna kommit. Man kan se platserna på en karta, och om det är i ett samhälle, kan man zooma in och till och med se på vilken gata besökaren befinner sig.

När jag precis lagt in det, tyckte jag det var jättekul att ha koll på det. När jag t ex såg Flen och zoomade in, såg jag att besökaren bor på Orrögatan. Den här första dagen var jag in många gånger och kollade. Ett namn som dök upp många gånger var Blankhyttan. Jag har aldrig hört det namnet och började kontrollera. Det visade sig att platsen ligger i Sörmland, men inte i Flens kommun. Det ligger neråt Husby Oppunda. Varje gång jag var in och kollade, så såg jag spår från Blankhyttan. Märkligt, tyckte jag. Jag går också in på samma sidor flera gånger varje dag, men det här var ju varje timme, minst. Det verkar lite sjukt, tyckte jag. Varför skulle en anonym person gå in på min blogg så ofta. Jag började känna mig förföljd och tyckte det hela var obehagligt. Jag mailade en bloggkompis och frågade, och hon trodde det var en av sina bloggvänner. OK, då. Men varför i hela friden går hon in så ofta på min blogg? Inte skriver hon någon kommentar heller!

Nästa dag var arbetsdag. När jag kom hem på kvällen kollade jag igen. Skönt, människan hade inte varit in en enda gång. När jag skulle stänga av datorn sent på kvällen, kollade jag igen. Jaha! Nu har han/hon varit in en gång i alla fall. Och plötsligt förstod jag hur det hela hängde ihop: Det var när jag själv gick in som det registrerades på Blankhyttan!!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad häftigt att se varifrån besökarna kommer. Men jag förstod inte riktigt det där med Blankhyttan. Varför blev det registrerat när du var inne. Nu är jag lite trög. Finns det något som heter Blankhyttan förresten ? Nä, fattar inte riktigt, hjälp mig fröken. Vinkar med armen i luften::)) Kram Nalle

Dubbelörn sa...

Jag älskar denna story *gapskrattar*. Har berättat det här hemma om förföljelsen... Helt underbar! Hos mig registreras Strand i Sörmland o det tgog ett bra tag innan jag fattade att det var jag *skrattar*.

Kramar

Anonym sa...

Gomorron Ankivän vill bara önska dig en riktigt skön lördag kraaaam:)
SolSkuggan

Anonym sa...

Haha, den var bra! Jag känner till Husby-O rätt bra, men Blanlhyttan är nytt för mig. Undrar om man kan ha den där funktionen till Blogg.se...

Anonym sa...

Jag registrerade mig på globe tracker men får det inte att funka. En bild syns längst ned på min blogg men när jag loggar in på globetracker så står det att ingen info visar på site owners request...det är ju jag! :-o Uow, jag tycker sånt där är svårt...

Anonym sa...

hå och hej från lilla mig:) Hoppas du har det gott. Ha en riktigt bra måndag så bra en sån nu kan vara;)
Kram kram.
SolSkuggan

kicki sa...

Här vräker snön ner idag, fy inte vill vi ha snö nu när vi hade fått vår,,,och så skall det bli ca 10 grader kallt på onsdag...tur man sticker till blåkulla...
kramen vännen

Marie Andersson sa...

Haha...you are your own worst enemy....tur att du löste problemet!

Anonym sa...

Haha va festligt!

Jaha du fick lite kul tvätt du med..ja de är snälla våra barn!

Ha en skön påskhelg..kram Ninni