måndag, mars 17

Björn Skifs

I går kväll var vi till Örebro och lyssnade på Björn Skifs. Han genomför sitt turneprogram Face to face, och nu var det örebroarnas tur att få möta Björn på Conventum. Vi visste inte riktigt var ingången fanns till byggnaden, men vi såg hur folk strömmade till från olika håll och förstod att alla skulle dit. Det var bara att haka på.
Varken vi eller övriga besökare behövde ångra sig. Det var ett mycket bra program. Till sin hjälp hade Björn ett sjumannaband, alla mycket duktiga musiker. De ställde också upp på en rolig cowboyparodi. Det är inte ofta man ser orkesterkillarna lämna sina instrument för att vara med och göra ett annat nummer.
Vi fick höra både gamla och nya låtar. Dessutom spexade han ju lite, förstås. Han hade med både sketchen om motorcykeln och den om bilen. En man i publiken hängde på, låtsades att han fick den försvunna fjädern på sig, så här uppstod överraskningar, för alla.
Från NA/meny har jag hämtat hela låtlistan.

• Låtlistan:
Turn on the lights
A thing called love
Varje gang du behöver mig
All the way
Let’s leave it up
River of time
Born to be wild
No particular place to go
Så fin
Drive my car
Chevrolet".
Mer än tre ord
Håll mitt hjärta
Boom, Boom
Don’t worry ’bout that
Boys will be boys
Stand by me
Here in this room
Why the hell do you love me
Ingen annan
Extralåtar:
Hooked on a feeling
Michelangelo

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar Paris och Michelangelo, med Skifs - och Skifs, i det stora hela. Sköt om sig!
L

Anonym sa...

Så kul, Björn är ju känd för att kunna hålla igång på scenen. Det var fleralåtar som jag aldrig hört, bla Chevrolet :0) Den blev man ju lite nyfiken på.
Kram och lycka till mednya bloggen.

Anonym sa...

Va kul. jag gillar varkligen Björn Skifs. Han har gjort så mycket bra.
Vi kommer till torpet en sväng nu till helgen. kanske vi ses men för säkerhets skull önskar jag Glad Påsk här.

kicki sa...

Glad påsk vännen

Anonym sa...

Tittar in och önskar glad påsk.

Anonym sa...

Skifs är inte någon av mina idoler egentligen men sedan jag såg honom i Dalhalla måste jag hålla med om att han är jäkligt skön live!
En sann entertainer!