måndag, maj 30

Avklarat 2

Den här terminen har jag varit så dum så jag har studerat två 7,5 hp-kurser utöver jobbet på minst 100 %. Jobba på heltid och studera på halvtid ger inte så mycket tid över för annat. Nu är i alla fall båda kurserna avslutade, om jag inte måste tenta om förstås.

I går kväll skulle jag skicka in den sista tentan. Jag tyckte i lördags att jag var klar men skulle bara göra lite småjusteringar i går. Jag var ledig i går, så jag städade på förmiddagen och sedan åkte vi till Mariefred och åt morsdagsmiddag.

När jag mätt och belåten kom hem upptäckte jag till min förvåning och förtvivlan att det var strömavbrott. Jag ringde och kontrollerade och det var felsökning på gång så ingen kunde veta hur länge det skulle vara strömavbrott. Jag väntade ett tag men var sedan tvungen att komma på en utväg. Det blev till att packa i hop papper, dator, USB-minne m.m. och bege sig till jobbet. Där lyckade jag i alla fall överföra tentan via mail och dessutom i tid, alltså före midnatt. Tentan skulle dessutom skickas in i pappersformat (snacka om både hängslen och livrem). Till våra datorer har vi två skrivare. Ingen fungerade. Då loggade jag in på elevnätverket och försökte skriva ut den vägen. Det gick inte heller. Smått förtvivlad ringde jag min son och kollade om hans skrivare fungerade. Som ni kanske redan räknat ut, så gjorde den det inte.

Jag var tvungen ändå att åka hem med förhoppningen att strömmen skulle komma ttillbaka under natten. När jag kom hem så hade vi faktiskt fått tillbaka strömmen. Jag kunde skriva ut allt. Jag la mig sent och sov dåligt.

Nu har jag lovat mig själv att aldrig mer utsätta mig för den här pressen.

2 kommentarer:

Råg-Rut sa...

Men Ann-Christine! Deadline var NU i natt! Du har gjort en Phileas Fogg!

Lovisa Språkpolisa sa...

Bra jobbat in i det sista!