lördag, maj 16

På krogen

Den här terminen studerar jag på halvtid. Kursen är en distanskurs med tre fysiska träffar. De träffarna har jag nu varit på, och en månad framöver gäller egna studier med ett examensarbete.
Träffarna har varit på högskolan i Kristianstad. Jag har åkt ner dagen före kursträffen och bott på hotell. När jag skulle åka första gången, letade jag efter hotell, på nätet, och blev inte alls lockad av något stadshotell eller liknanade. Det som jag föll för ligger 9 km norr om Kristianstad.

Det är ett helmysigt ställe som heter Bykrogen och själva byn heter Österslöv. Krogen har varit en stärkelsefabrik och det finns minnen kvar från den tiden. Varje rum har sitt speciella namn och speciell inredning. Dessutom är sängarna sköna. Annars när jag sover på hotell får jag alltid ont i ryggen på grund av för hårda sängar. Maten där är jättegod och de har många skånska specialiteter. Men det absolut bästa med Bykrogen är deras fantastiska personal. Vilket bemötande man får där! De har verkligen den rätta servicekänslan. När jag kom dit blev jag hälsad välkommen med ett handslag. En person följde med och visade rummet och hjälpte mig samtidigt med en väska. När jag satt där och åt fick jag känslan av att vara en speciell utvald gäst. Tänk, att lyckas förmedla den känslan!

Jag har, naturligtvis, bott på samma ställe alla tre gångerna. Om jag ska till de trakterna igen, så vet jag vilket ställe jag vill bo på. Jag kan verkligen rekommendera Bykrogen i Österslöv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

S ska det vara man ska känna sig speciell, på dom stora hotellkedjorna blir det alldeles för opersonligt.
När vi reser väljer vi i stort sett alltid små hotell.

JAAAA rätt låt vann helt klart underbar kille vilken charm!

Ha en goo söndag, kramen Ninni

annika sa...

Låter som ett härligt ställe!
Å det gör absolut ingenting att du inte gjorde utmaningen, ibland blir det bara för mycket.
Här skiner solen och t o m jag har gjort ett pass i trädgården!

Kersti sa...

Härligt att få känna så när man är iväg långt hemifrån. Har kursen varit bra?

Paula sa...

Vilket lyckat val av logi, så skulle jag också gjort! Hoppas det går bra med pluggandet!
Kram