söndag, maj 3

Livet blir inte som man tänkt sig

Ungefär så, men i lite mindre omfattning, kände jag igår efter besök på plantskolan. Jag skulle köpa sättpotatis, Early Puritan och King Edward. Det är verkligen mina favoriter. Ingen av sorterna fanns. Jag fick köpa två helt andra sorter.
Jag ville också ha krusbärsbuskar, en grön och en röd (alltså bären, buskarna får gärna vara gröna). Två sorter hade jag valt ut i katalogen innan jag åkte. Men den ena fanns inte och den andra visade sig vara ett litet träd i stället för en buske. Jag fick köpa en annan sort, men fick nu bara en i stället för två planerade.
Jag köpte handskar. Eftersom jag har små händer tog jag en bra modell med liten storlek. När jag kom hem upptäckte jag att den nog var felmärkt. Alldeles för små för mina små händer. Förmodligen en barnstorlek som hamnat fel. Inget blev som jag hade tänkt mig. Men solen sken i alla fall hela dagen.

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

King Edward?! När det finns så många nya underbart goda sorter :).

Kram

Kersti sa...

Altid något med solsken. Kramar vi ses på vägmötet. I helgen ska vi städa på vinden. Det lär ta tid.