fredag, januari 23

Nya tider

Den här terminen kommer att bli annorlunda för mig. Jag ska nämligen bara arbeta halvtid. Nu tänker jag alltså inte lata mig den andra halvtiden, även om det skulle vara skönt, utan jag ska studera. Alla andra gånger när jag har studerat har jag gjort det på min fritid. Så för en gångs skull har jag fått särskild tid till det. Det är jättebra; det ingår i Lärarlyftet.
Jag har börjat så smått den här veckan och det känns bra. Det är distansstudier med bara tre fysiska träffar. Så mycket enklare det är med datorer. Däremot blir det lite ensamt. Jag sitter ensam hemma och studerar och på arbetet är jag i en lokal en bit bort och nästan ensam. Men en gång i veckan har all personal konferens, så då får jag träffa lite folk.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul Anki. Att studera är roligt tycker jag. Hoppas du kommer att trivas med det. Ha en fin kväll Kram Nalle

Anonym sa...

Det låter perfekt! Jag skulle också vilja plugga igen.

Anonym sa...

Låter som en rolig vår för dig
Ha det gott i helgen kram Tingeling

Anonym sa...

Va skoj, vad är det du ska läsa? Tänk så härlig att få tid för att plugga. Njut nu och blir det för ensamt får vi väl komma och hälsa på dig.

Anonym sa...

Vad är det du ska läsa? Lycka till!

Anonym sa...

Jag är lika nyfiken som alla andra: Vad är det du ska läsa?Lycka till och kram. Marianne

Anonym sa...

Roligt att läsa om hur Du har det, det var länge sedan jag var här och hälsade på. Men ibland är det roligt att göra en nostalgisk tripp bland gamla bloggbekanta.

Studier är väldigt roligt och Du kommer säkert att trivas med det.

Lycka till!

Anonym sa...

Som svar på er fråga:
Jag ska läsa Svenska som andraspråk. Jag har bara några poäng tidigare, men nu ska det bli 15 till.