söndag, januari 18

Julegranen bäres ut, ut, ut...

I går slängde jag ut julgranen. Något försenat, jag vet! Men förra helgen tyckte jag det var för tidigt. Jag ville njuta av den ända fram till Tjugondedag jul. Men eftersom det var mitt i veckan fick den stå till igår, när jag var ledig.

Granen har stått så grön och grann i stugan. Men igår när jag plockade ur allt pynt rasade det massor av barr. När jag sedan fastnade med den i dörröppningen mellan salen och hallen, då rasade nästan allt bort.
(Detta är tröskeln mellan salen och hallen.)
Efter ytterligare några dörröppningar att passera var det en naken gran som åkte ut på backen.

Idag är det så tomt, mörkt och trist.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tar sekatören och klipper granen i små bitar som vi lägger i papperspåsar. Då hamnar barren bara på julgransmattan och det blir mycket lättare att städa man sliper hitta barr överallt fram till midsommar. Min farmor gjorde alltid så, jag tyckte att det var onödigt omständligt men nu förstår jag bättre poängen.

Anonym sa...

Stackars lilla gran...helt utan barr!!

Nu kommer du säkert att hitta barr ända fram till påska..haha

Jepp nu planeras det för femtioårsdagen..vill inte ha nån fest utan vi gör så här istället..kram Ninni

Anonym sa...

Det kommer snart ljusare tider, vi går mot dem med stormsteg.
Snart blir det gräsklippning och blomvattning istället.
Hoppas du kan åka till Gtb. Trots att det är långt dit håller jag tummarna för det. Kram Nalle.

Anonym sa...

Hm, lägg den på ett lakan nästa gång och dra ut den. Då blir det inte så mycket enerverande barr som kryper fram ur springorna framåt midsommar...

Anonym sa...

Här kör vi med nån form av platgran.. Allergier i huset. Men visst är det fint med riktigt gran det minner mig om barndomen.
Hoppas att allt är bra hos dig ha det bäst kramar från mig:)
SolSkuggan