måndag, januari 26

En god investering

Kaffestunderna är viktiga för mig. För några år sedan började jag titta efter en maskin som både mal och brygger kaffet. De som fanns då, var mycket dyra och hade en mängd finesser.

Till jul tittade jag igen. Nu hittade jag den perfekta för mina önskemål. Den är som en vanlig bryggare, men den kan också mala kaffet direkt till varje bryggning. Om man inte har hela bönor hemma, så brygger man som vanligt. Den här maskinen är inte dyr heller. Kaffet smakar jättegott och dessutom luktar det helt underbart. En god investering, med andra ord.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Uj vad det lät gott och jag kan faktiskt känna lukten av nybryggt kaffe..mmm ljuvligt!

Vilken underbar bild av stugan! Kissekatten gör ju inte det hela sämre hihi

Hoppas att allt är bra med dig.
Har så mycket kommentar jobb att göra, hastar runt som en skållad katt.

Ha det så gott tösen
Kram!!

Paula sa...

Vet du, jag tror inte jag någonsin smakat nymalt kaffe! Det vore skoj att prova, undras om det finns fik som gör sånt?
Ska till Kupolen i Borlänge på torsdag, med massor av butiker o fik, ska kika där.
Alltid kul om man kan muntra upp sig med någon pryl som man verkligen gillar!
Lycka till med pluggandet!

Anonym sa...

Ohh vilken häftig en sån har jag aldrig sett!

Lycka till med studierna..kramen Ninni

Anonym sa...

Men å, tack för tipset. Snygg var den också.
Hoppas allt är väl. Kramar Nalle

Anonym sa...

Låter som en "bra ha grej" om man nu dricker kaffe men det gör inte jag
Kaffegäster får naturligtvis kaffe hos mig men jag har en annan kaffemaskin
Kan känna doften av nymalet och den doften är underbar kram tingeling

Anonym sa...

Oh - jag kan känna doften av nymalet kaffe. När jag var barn valde man bönsort i affären och sen malde handlaren kaffet. Oftast var det ju kokkaffe på den tiden. Jag skall också titta efter en sån maskin - var hittade du din?

Anonym sa...

Så gott det låter i alla fall lukten. Jag tycker inte om kaffe utan är en tedrickare, men där kan jag häva i mig litervis. Grattis till ett lyckt köp.

Anonym sa...

Hejsvejs i stugan,

Månne du sitta och studera med en kaffekopp vid sidan om nu.

Önskar dig en skön torsdag
Kram

Anonym sa...

Tack så mycket för ditt stöd! Det känns lite bättre nu =) Hur är det med dig? Vad jag förstår så jobbar du väldigt mycket? Du får inte slita ut dig! Kramar

Anonym sa...

Mmm vad det låter gott. Jag har inte känt lukten av malet kaffe sen jag var barn och min mamma malde det i en liten kaffekvarn av trä där kaffet hamnade i en liten låda.
Kram!

Madeleine sa...

Aaah! Det låter ju helt ljuvligt! Jag är aldrig riktigt nöjd med de kaffebryggare jag har, men nymalet kaffe i bryggaren kanske skulle göra susen!
Kram på dig!
Ronja :)