fredag, september 5

Aktuell lägesrapport

Det var länge sedan jag skrev här. Så här ser tillvaron ut just nu:
Lovisa tillfrisknade efter en veckas sjukdom, så då var det väl "bara" halsfluss och inte körtelfeber, som läkaren nästan var säker på.
Sonen har dragit iväg till Magaluf, när han ändå inte har något arbete.
På tal om arbete; det är väl snart det enda som får plats i tillvaron. Men jag ska ta ledigt om någon vecka.
Det har varit skaplig värme om dagarna, men det är helt omöjligt att vistas ute på grund av all mygg. Man blir attackerad bara man öppnar dörren.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu var jag just på väg att besöka dig för att fråga hur det står till. Det var ju urlänge sedan jag hörde av dig. Men är det mycket på G, så är det ju. Den meningen "Men jag ska ta ledigt om någon veckan", tycker jag lät toppen.
Snyggt du har här inne. Ny fin bild på huset.Ha det gott Kramar Nalle

Anonym sa...

Ja fy. Vi var ju där på landet nu i helgen. Jag försökte plocka lite lingon som det finns gott om men det blev inte många innan jag var tvungen att fly inomhus. De attakerade säker tusen åt gången. Huvaligen.
Skönt att höra att Lovisa tillfrisknade så kvickt.

Anonym sa...

Hej är bara här och kikar lite.
Har tyvärr inte fått med din nya bloggadress till mig. Hildegun

Anonym sa...

Vad skönt att det inte var körtelfeber. Har en bekant som har det, långvarig och jobbigt. Vad höstlikt det är hos dig! Men det kanske är en gammal bild...Myggen ja, fy sjutton. Tur att det inte är så jämt.

Anonym sa...

Anki ! Var är du ?
Kram Nalle