måndag, april 14

Engla

Så blev det alltså ytterligare ett mord på ett oskyldigt barn. Jag har varit i Stjärnsund flera gånger, så jag känner väl igen trakten där t ex kursgården och sjön, vi sett bilder från på TV och i tidningarna. Bygden som kändes som en idyll, och som har gett mig så fina upplevelser.

Som alltid när något oerhört tragiskt händer, kan jag inte låta bli att tänka OM. Tänk OM Engla hade tagit sig fram snabbare och hunnit hem, innan han kom där på vägen. Jag vet att det inte tjänar att tänka så, men jag gör det ändå.

Jag följer uppmaningen, som spridit sig på olika vis, att i kväll kl 21.00 tända ett ljus. Jag ska göra det och jag kommer att gråta över henne, och många andra barn och ungdomar, som inte fick vara med så länge här på jorden.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är sorgesamt. Flera barn som blivit mördade nu på kort tid.

Anonym sa...

Det är frukansvärt ! Det finns inga ord. Jag har också tänt ett ljus för Engla ikväll. Kram Nalle

Anonym sa...

Det är så oerhört smärtsamt och sorligt det som hänt lilla Engla. Jag har också tänt ett ljus för Engla och Pernilla i kväll.

Anonym sa...

Det är hemskt! Jag tände också ett ljus för Engla, men lika mycket för mitt inre lilla barn som blivit så oroad. Jag tror att Engla engagerar oss så mycket för att det väcker till liv alla känslor av utsatthet vi själva upplevt under barndomen. Jag vill tro att det finns en mening i det som hänt Engla - att hon fyllt sin uppgift på jorden och nu har det bra. Jag vill tro det! /Sylvia

Anonym sa...

Käraste raraste Ankivän..
Jag tände ett ljus jag med.
Jag tände det för Engla och jag tände det för alla alla barn i hela världen som fick sluta sina liv förrän det började, vare sig det var mord självmord sjukdomar olyckor eller andra svårigheter..
Så kändes det bäst för mig..
Innerlig kram till dig från mig.
SolSkuggan

Anonym sa...

Jag tände ljus!

Ja allt är otroligt sorgligt, och jag tänker precis som du...

Kram Ninni

Anonym sa...

Ankivän.. Jag hoppas att allt är bra hos dig.Tänker på dig och önskar dig det bästaste av det allra bästa.
Innerlig kram från SolSkuggan