tisdag, augusti 21

Kulturresa 2018 - dag 5

2018-08-05
Inget trevligt uppvaknande. Jag hade väckning på mobilen som låg på golvet. När jag sträckte mig efter den gled jag ur sängen och jag slog mig rejält. Höftkulan svullnade upp och gjorde så ont. Jag trodde först att jag brutit lårbenshalsen och många tankar hann passera. Som tur var kunde jag gå men jag fick ett jättestort blåmärke som täckte hela lårbenet.

Lyckades gå till restaurangen för frukost och den korta sträckan till stationen. Så tog vi tåget mot Narvik. Nu var det inte Inlandsbanan längre.


Det här var den vackraste resan. Vi såg enorma myrmarker, snötäckta fjäll, Kiruna, Torneträsk, Abisko m.m. Vi passerade Riksgränsen och konstigt nog ändrade naturen karaktär där.






Framme i Narvik gick vi av tåget och fick åka taxibuss till Harstad. Vi installerade oss på hotellet och letade upp ett matställe som hade söndagsöppet: Egon. Där åt vi rejält och mycket gott.



Inga kommentarer: