söndag, februari 12

Börja om från början

I morgon börjar jag på ett nytt jobb. Det är liknande arbetsuppgifter men på en annan arbetsplats. Jag har jobbat mellan sex och sju år på den gamla arbetsplatsen och behöver förnyelse.
Den här veckan har jag haft semester. Jag har släpat hem mängder av material som jag sedan har sorterat eller slängt. I måndags morse var jag och lämnade tillbaka nycklarna. När jag kom hem tömde jag mailboxen. Vilken lättnad. Jag skulle ju ändå aldrig komma ikapp allt jag låg efter med. Det här blev enda möjligheten. Veckan har också behövts för att rensa hjärnan och ställa om. Jag kom på mig med att ha tvättat ryggsäcken och till och med bandet till jobbarnyckelknippan. Det är till att ha gjort klart med det gamla och se fram emot det nya.

3 kommentarer:

Loka sa...

Hur går det på ditt nya jobb? Är det som förväntat eller bättre kanske :)

Hoppas att du mår bra
Kram!

Ninni sa...

Va kul med nytt jobb=)

Ang alla telefonförsäljare så tror jag man måste förnya NIX.

Vår telefon har krånglat en massa vårt riktiga telefonnummer funkar inte längre, bara det datanumret vi fick av comhem..verkar som om försäljarna inte har det=)
För tyst har det varit..underbart.

Ha en fin Påsk, kram kram

Anonym sa...

Nu har jag hittat till din blogg igen.
Hoppas du kommit igång bra med nya jobbet och att du inte är lika "ambitiös" här så att du sliter ut dig på nolltid. :)
Kram Sylvia