måndag, december 26

Juldagsrea

Förr var det mellandagsrea. Sedan började man med annandagsrea. De senaste åren har man infört juldagsrea. Jag förstår inte hur folk orkar vara ute och handla och trängas. Vill de inte ha julefrid några dagar? De flesta lurar sig ändå själva på rean. T.ex. så är det 50 % på tröjor. Jag behöver och vill ha en tröja. Men eftersom det är så billgt så köper jag två. Då hade jag ändå kunnat köpa till ordinarie pris för det var ju bara en tröja jag behövde.
Många ville juldagsfynda på Härlanda i Kristianstad. Foto: Gustav Sandström/SverigesRadio

Bilden lånad från SR som visar kön till juldagsrean i en elektronikbutik i Kristianstad.
De öppnade klockan 08.00 men vissa hade köat sedan 06.50. Modern julottta?

1 kommentar:

Kersti sa...

Gott Nytt År önskar Lundbytorparna.