måndag, december 26

Annandag Jul

Idag är det den stora slappardagen. Mängder av mat finns i kylen; det är bara att ta fram. Frysen är fylld av hembakat bröd. Gästerna har varit här. Nu kan jag koppla av helt.
Det här året var jag så sen med allt. Med bara en dag före julafton att fixa allt trodde jag aldrig det skulle gå. Men det gjorde det. Dotra hjälpte mig bra med både kakbak och pyntning. Sonen flyttade hem och eftersom övervåningen blev fylld av kläder och prylar behövde jag inte städa där. Mannen har bakat vörtbröd, saffransbröd och kakor. Julklappar köpte jag bara en till varje person och var iväg bara en enda gång till köpcentrat.
Jag tycker verkligen om jul men tycker inte om när det blir stressigt. Jag klarar inte heller av att trängas med folk i affärerna. Den här julen blev perfekt. Ja, frånsett vädret alltså för det har varit förskräckligt tråkigt med barmark och nästan storm i natt.

1 kommentar:

Kersti sa...

Vi har också haft en skön jul. Fortsätter att slappa till den 8 januari. Men du har rätt i att vädret är trist. Skulle önska lite snö så jag fick lufta skidorna men det ser mörkt ut på den fronten. Kram