torsdag, juli 8

På livstid

Det här inlägget handlar inte om det ni förmodligen tror det handlar om.

Häromdagen var jag in till Katrineholm och handlade. På flera ställen blev jag "påhoppad" av mobilabonnemangsförsäljare. Hos den ena stannade jag till och han förklarade att jag skulle få en ny mobil men samma kostnad som jag har idag. Jag förstod då att det måste finnas någon hake. Jo, faktiskt två stycken: en engångsavgift på några hundra och en bindningstid på 24 år. Följande dialog utspelade sig då.
Jag: 24 år?????????????????????
Han: Jaa.
Jag: Menar du det?
Han: Jaa. Får jag fråga hur gammal du är nu?
Jag: 56.
Han: Hmmm(tänk-tänk-tänk). Då blir det till du är 80 år... (Tänk igen-tänk igen-tänk)
Jag skojar bara. Det måste ju vara 24 månader.

Jag gick, han ropade efter mig. Vad han ropade hörde jag inte. Säga fel kan alla göra, men han trodde ju först själv på det han sagt.
Nej, inte vill jag binda mig på livstid.

1 kommentar:

Paula sa...

Haha, dom är för roliga dom ungdomarna, för det var det väl? Dom har det inte lätt, de enda jobb dom kan få är som försäljare, har en man som är säljare och som stått vid köpcentrum och sålt Viasat för många år sen. Ändå kan jag inte fördra dem hihi
Om det ändå handlat om livstids njutning, eller hur?
Ha en underbar torsdag