måndag, februari 8

Lyxtillvaro

Jag och "dotra " har levt i lyxtillvaro från fredag till lördag. I fredags slutade jag jobbet lite tidigare, åkte hem, packade lite, tog med mig packningen och Lovisa och åkte tillbaka till Flen. Men inte tillbaka till jobbet. Jag var tvungen att skärpa till mig, så jag inte skulle ta "jobbvägen" av gammal vana. I stället svängde jag in till vänster, strax före Flen. Vi åkte till Yxtaholms slott.
Efter incheckningen tittade vi nyfiket in i vår svit: Svit superior. Så härligt! En stor och välkomnande hall, ett jättebadrum och ett stort rum som både vardagsrum och sovrum. Vi gick över till restauranghusets övervåning och fick en fika.
Därefter tog vi en kort promenad för att se omgivningen och för att fotografera.


När vi kom in igen tappade jag upp ett bad i det fantastiska badrummet.
Vi försåg oss med det som fanns uppdukat för oss: champagne, frukt och choklad.
Mums! Jag låg i badkaret och njöt av läckerheterna.
Senare på kvällen var det middag. Först fick vi en förrätt, gratinerad löksoppa, där det ingick champagne. Därefter en förrätt till, huvudrätt, ostbuffé och dessert med kaffe. Det blev alltså fem rätter.
På natten sov jag som en prinsessa. På morgonen var jag förstås hungrig igen och vi åt frukost. Efter frukosten checkade vi ut och begav oss därifrån. Så lyxigt vi hade det och allt var gratis!
Jag hade nämligen vunnit ett presentkort gällande "lilla vardagslyxen" på Yxtaholms slott.

8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Åhh, så härligt!

Har också funderat på denna lyxvariant i vardagen :)

Kram

Lovisa Språkpolisa sa...

Vilken slump, jag var också på Lyxtaholm i fredags!

Anonym sa...

Härligt Anki. Grattis!Så fint det ser ut där!Det var du verkligen värd!
Sedan var det ett smart drag att lägga upp länken hit på FB. Så länge sedan jag besökte din blogg. Kram Nalle

Anonym sa...

Mmmmm...låter ljuvligt underbart och bara helt fantastiskt...
Haen fin helg kram Tingeling

annika sa...

Åh, så härlig vinst! Vad gjorde du för att vinna detta? Skönt att ha lite vardagsguldkant med dottern!

Kersti sa...

Vilken tur. Jag har hört att de har så god frukost där. Lite extra gott när det är gratis. Kram

annebelle sa...

Underbart!

Anki sa...

Ja, det var verkligen härligt.
Frukosten var inte alls märkvärdig, så det har jag lite svårt att förstå.
Tävlingen går ut på att spara energi i kommunens alla förvaltningar.