fredag, december 4

Nostalgikalendern - lucka 4

Adventsljusstaken
Året var 1978. Jag bodde i Borgvik, utanför Grums i Värmland. Jag arbetade på Sparnäs skola, där jag också bodde (ensam i 6 rum och kök!). Som födelsedagspresent på min 25-årsdag fick jag den här adventsljusstaken av mina arbetskamrater. De var fyra till antalet och skojade om att de representerade de fyra ljushållarna. Det kommer jag alltid ihåg och jag tänker på dem när jag tänder ljusen.
1. Berit, min lärarkollega som var en stor pedagog och en mycket konstnärlig och kreativ person.
2. Stina, som bodde granne med mig och som arbetade i matbespisningen m.m.
3. Eivor, som städade och var vaktmästare.
4. Kent, som körde skolmat och internpost. Han fikade hos oss varje dag och gav oss lite nyheter från de andra skolorna.

1 kommentar:

Sussie sa...

Vad rolig din kalender är!! Kul att läsa! Kramar från Sussie