söndag, januari 11

Vinterväder

Är den svenska befolkningen indelad i två läger?
1: tycker om vinter
2: tycker inte om vinter.
Om det är så, så tillhör jag den första gruppen. Jag vill att vädret ska överensstämma med kalendern. När jag tittar ut genom fönstret vill jag se att det är januari, eller i alla fall vintermånad. Jag vill inte titta i kalendern först för att förstå vilken månad det är.

Det har varit några dagar nu med sol, plusgrader, barmark med gröna höstsädesfält. Jag blev inte det minsta sugen på att gå ut. Idag var det några minusgrader, mulet, lite snö och lite blåsigt. Då blev jag sugen på att gå ut. Det är speciellt skönt när det blåser lite. Övriga årstider tycker jag verkligen inte om när det blåser men på vintern är det skönt. Man behöver knappast andas, det är bara att öppna munnen så kommer det in frisk luft, långt ner i lungorna. Skönt att känna att det biter lite i kinderna. Idag kunde jag till och med åka lite spark. Visserligen var det lite grus som tog emot men ändå....


Bilderna är från förra året. Idag hade jag ingen sol.

Inga kommentarer: