måndag, november 30

Nostalgikalendern - lucka 1

Bonaden

Den här bonaden är en riktig favorit bland mina advents- och juldekorationer: "Gammal svensk bondejul". Där står beskrivet vad man skulle göra på de olika dagarna i december. Jag fick den i födelsedagspresent av Annika och mina andra tjejkompisar från Tegnérsgatan i Karlstad. Året var nog 1976, tror jag. Bonaden kommer upp varje år och jag, som tycker att det är så mycket att göra inför jul, är glad att jag inte behöver göra allt som står där.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Visst är den fin den bonaden! Jag har en likadan och mamma har en och mina syskon har också fått varsin. Mammas är från slutet av femtio-början av sextiotalet. Har alltid sett den uppe under december månad. TA

Anonym sa...

Vilken fin bonad. Kram Nalle

Anonym sa...

lart mycket

Barbro Z sa...

Har aldrig sett någon sådan förut. Riktigt rolig