måndag, december 8

Rymligt hus

Vi har ett stort och rymligt hus. Det kändes särskilt igår kväll, när vi kom hem vid 22-tiden. Då hade vi nämligen hjälpt Lovisa med flytten, från en trea till en etta på totalt 27 kvadrat. Nybyggt och fräscht, men själva rummet kändes litet. Det blev dock något större när vi klev utanför dörren och tog med oss några tomlådor. Vi lämnade Lovisa med en ihopmonterad säng, men för övrigt ouppackat.
När jag var ung och studerade hade jag flera olika boenden. Ibland stort, ibland litet, ibland utan dusch och ett år helt utan varmvatten. Det gick bra då, men så skulle jag inte vilja ha det nu.

9 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Känner också att vårt hus kommer att vara extrarymligt när sonen lämnar boet ;).

Det blev ingen julmarknad för mig i år. Kände inte alls för det, av någon underlig anledning...

Kram

Dubbelörn sa...

Såg dig på Tempo i eftermiddags, men du varken såg el hörde mig ;)

KRam

Paula sa...

Hej! Här försöker jag nästan handgripligen hålla fast den snö som ännu ligger men som blir blötare för var minut som går.
Minusgraderna som utlovats ligger någon annanstans än så länge.
Hoppas dottern ska trivas, ibland är det ganska mysigt att inte ha så stort omkring sig.
Kram från pörtet

Anonym sa...

Oj från en trea till en etta...

Ja du jag hade tre olika boenden när jag gick på högskolan, och på den tiden var det bara två år!
kram kram Ninni

Anonym sa...

När jag flyttade hit till en etta i mitt hus fans duschen två portar bort, man var vungen att gå ut på gatan för att komma dit men man vande sig faktiskt. Varmvatten hade jag inte heller. Men jag säger som du, nu skulle jag inte vilja ha det så.

Anonym sa...

Skönt med stort hus vi har lite för litet radhus men vi bör billigt
När barnen var små räckte det alldeles lagom men nu när de flyttat så är det för litet för de kommer ju hem med respektive osv kram Tingeling

Anonym sa...

När man är ung är det helt OK att ha compact living. Är det fortfarande Uppsala som gäller för hennes el? /Sylvia

Lovisa Språkpolisa sa...

Tacka vet jag mitt badrum! Om jag får gäster får de väl sova där.

Anonym sa...

Ojoj, somna halvåtta vid skrivbordet, då är man trött. Hoppas du får ett skönt jullov!